tirsdag 21. desember 2010

Når en pepperkakebaker baker pepperbakekaker..

Jeg har aldri vært opptatt av å bake til jul, så syv sorter i hus har ikke vært tradisjon hos oss.
På søndag satt jeg pepperkake deig, og i går fylte jeg glasset med rødvin mens jeg fant frem baker gleden som tydeligvis finnes inni meg.

Benken var full av mel og gulvet var hvitt. Vinen var god, og deigen likeså.
Engler, hjerte, juletre, stjerner, mann og kone og julegris- alle sammen lykkelige over å få være medhjelpere.
Mellom 7-10 minutter i ovnen, alt etter som. Og vola- pepperkakene var ferdige og klare til å spises!

Jeg må få tilføye til slutt at de smakte himmelsk:)












2 kommentarer:

  1. Flinka :-) De så super gode ut, nam nam!
    Ønsker deg en riktig god jul og ett godt nytt år snuppa. Kos deg masse. Juleklemmer.

    SvarSlett
  2. Takk snuppa :D
    Ønsker deg også en riktig god jul og et godt nyttår:) Nå er det ikke mange mnd igjen til du blir Fru:))
    Stoor klem

    SvarSlett