onsdag 26. januar 2011

Egg uttak..

Antall egg hentet ut: 11
Dager til (forhåpentligvis) innsetting: 2
Crinone dag: 1

Klokka 07.45 startet jeg dagen med tre paracet og en vival. Det tok ikke lang tid før jeg kjente at kroppen ble "rar" og rolig.
Vi tok taxi til St.Olavs, selv om det ikke er lange veien.
Det var mange par som ventet spent på venterommet.
Min bedre halvdel skulle gjøre sin viktigste jobb under forsøket: Levere sædprøve.
Jobben gjør han på et lite rom på sykehuset, der er det godt tilrettelagt med blader ;)
Da jobben var gjort, fikk vi se litt av prøven på en skjerm. Det er ganske fascinerende å se hvordan sædcellene beveger seg. Perfekt sædkvalitet, flinke mannen min :)

Etter en stund ble vi hentet av en ny sykesøster som skulle sette veneflonen på meg. Den ble satt på høyre hånd, og det gjorde litt vondt.




Jeg gruet meg ikke så veldig egentlig.
Men da en annen kvinne ble kjørt inn på rommet der vi ventet i en seng og hun var tydelig bedugget- da kjente jeg at nervene begynte å komme.
Like etter ble vi hentet og gikk inn på operasjonsstua. Der ble vi møtt av samme lege som opererte meg for snart to år siden.
Alt ble gjort klart og jeg fikk en god dose med Petidin, som gjorde meg svimmel og rar i hele kroppen.
Legen startet med å vaske skjeden min. Når han satt lokalbedøvelsene begynte jeg å gråte og alle de "vakreste" jeg kunne kom ut. Men det var greit, sa legen. Jeg kunne få banne og steike så mye jeg ville ;)
Han startet med høyre eggstokk, og vi fikk se på skjermen når han punkterte eggposene.
Dette gjorde langt i fra så vondt som bedøvelsene. Jeg syns det tok litt lengre tid denne gangen, men jeg tror det var fordi at jeg var klarere i hodet.
Når legen var ferdig med begge eggstokkene, så fikk vi se ett egg på skjermen. Det var et kjempe fint egg sa han, lyst og fint (uten at jeg skjønner så mye av det,hehe)
Til sammen ble det 11 håpefulle egg, og det er jeg veldig fornøyd med. Legen sa at de optimale var mellom 5-10 egg.




Etterpå hjalp legen meg opp i en seng som stod å ventet, og jeg ble kjørt inn på et rom.
Der måtte jeg hvile i 30 minutter. Kroppen begynte raskt å klø, og hele brystet var rødt.
Men det reknet jeg egentlig med, da jeg tåler morfin preparat dårlig :)
Deretter var vi på sykehus apoteket og brukte siste tusenlappen for denne gang på to pakker med Crinone.
Sykehuset ringer i morgen etter klokka 13 for å fortelle hvor mange egg som har blitt befruktet.
Det blir noen nervepirrende timer å vente i morgen..

Når jeg kom hjem, så spiste jeg litt frokost før jeg gikk å la meg for å sove litt i noen timer.
Nå er det ømt og vondt i eggstokkene, så det skal bli godt med sykemelding og fri frem til mandag:)
I kveld skal vi kose oss med take away- kinamat :)

1 kommentar:

  1. så spennande:)så flinke dåke har våre! tenk det store som snart skal skje:)

    SvarSlett