onsdag 12. januar 2011

Cyste kontroll..

Klokka 11 satt jeg rimelig nervøs på venterommet på sykehuset. Litt over tiden ble jeg møtt av en lege som jeg ikke har hatt før.
Legen så i journalen min at jeg har sprayet siden 11. desember. Så h*n spurte meg hvordan jeg hadde det, og om det hadde vært tungt med hormonene som raste rundt i kroppen min.
Det var godt å bli møtt med forståelse fra en lege, og det gjør så godt når noen sier at det er helt normalt å føle ting slikt- og at det er lov.
Det første forsøket brukte legene til å "bli kjent med meg", så de vet nok hva de driver med nå under 2. forsøket :)

Før h*n tok ultralyd på meg, så fikk jeg beskjed om at det kun ble sprøytestart hvis alt så bra ut!
Sefølgelig viste ultralyden noen sekunder senere at det var en cyste på 5*3 cm.. Men legen fant ikke ut hvor cysten lå.. (altså om det var på eggstokkene). Til tross for cyste, ble det bestemt at at den skulle tømmes og at jeg skulle starte på sprøyter i kveld.
En stund etterpå så var det inn på et nytt rom å snakke med sykesøster. Hun telte seg frem til at jeg var ferdig med siste Synarela pakken den 19.januar, så det ble sendt en resept til sykehus apoteket.

Neste stopp var "operasjons stua". Der ble jeg møtt av nok en hyggelig sykesøster.
Jeg har tømt cyste, mange ganger før. Første gang tømte de 3 dl med væske ut i fra cysta.
Dette ble gjort uten bedøvelse, og det gjorde naturligvis VELDIG vondt!
I dag gråt jeg meg til bedøvelse, og det fikk jeg ;) Et stikk med nål som føres gjennom skjeden. Det var ubehagelig-men ikke vondt!
Apparatet som skulle åpne opp åpningen i skjeden var vond, og jeg fikk beskjed mange ganger om å puste rolig og legge rumpa ned på benken igjen.
Til tross for bedøvelse, så var det vondt å tømme den..
Etterpå måtte jeg vente en liten stund på sykehuset (pga bedøvelsen). Så da gikk vi å kjøpte frokost :)

I kveld starter jeg altså på sprøytene. Dosen er 150 iE med Gonal-F. Samme dose som sist gang.
Nå håper jeg bare at kroppen samarbeider med meg videre! At cysten holder seg borte, og eggstokkene produserer nok egg med god kvalitet.


Spray dag: 33
Antall spray tatt: 132
Sprøyte dag: 1
Dager til ultralyd: 10



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar